Nő ne írjon forgatókönyvet csajozó pasikról, ez már tuti. A Csak szexre kellesz harmadánál kezdett gyanús lenni a dolog, hogy ezt bizony nő írta, pontosan akkor, amikor három férfi beszélget egy gyorsétterem asztala mellett arról, mi történt előző este. „Szexeltetek?” kérdé az egyik a másiktól. „Nem szexeltünk”, felelé a másik. Kijön a nő, elmegy mellettük. „Szexeltetek?” kérdé ismét az első. „Szexeltünk” bólintá a másik. Nos… ilyen nincs. Így nem beszél három férfi egymás között. Nem azt mondom, hogy a „dugás” szót kellene használni, de legalábbis a „lefeküdtetek” életszerűbb lenne.

A bizonyosság akkor jött el, amikor a főhős hatvanhoz közeledő apja a kórházi ágyon bejelenti a fiának, hogy öt képet őriz a telefonjában a saját f….ról és kettőt más férfiakéról. Nos, a Csak szexre kellesz forgatókönyvírója, Elizabeth Werimether szerint úgy látszik, minden férfi fotózza mobiljával a f….t, sőt, alkalmanként más férfiak f….t is, 16 éves kortól végkimúlásig, mert ez bizony visszatérő motívum ekkor már a filmben.


Ivan Reitmantól többet vártam. Az ember, aki többek között a Szellemirtók 1-2., Ikrek, Dave, Hat nap hat éjszaka vagy az Evolúció rendezője volt, csak felismer egy rossz forgatókönyvet. Tévedés ne essék, nem csak a mobilfotózásról van szó, vagy arról, hogy olyan sincs, hogy két, ugyanazt a nőt szerető (?) férfi egymás előtt áll hótt nyugodtan, és az egyik azt mondja (kb): „most ugyan te szexelsz a nővel, de hozzám fog majd feleségül jönni, te meg csak egy emlék leszel”, de arról is, hogy a történet sehonnan sehová nem vezet.

A sztorink azzal indul, hogy Adam (Ashton Kutcher) apja (Kevin Kline) szexel harminchoz közeledő fia exbarátnőjével. Adam ezután minden nőismerősét felhívja, hogy szexeljen velük, végül egy régi emléklánynál (Natalie Portman) köt ki, akivel ugyan nem szexel először, csak tekergeti előtte a f….t, mint marhapásztor a lasszót. Aztán mégis szexelnek, és ez az állapot fennmarad sokáig. Mi (nézők) tudjuk, hogy már rég egymásba szerettek, csak ők nem. Emberek jönnek-mennek, néha feltűnik valami, ami mintha konfliktus lenne, de nem az, jön az ellenlábas, aztán mégse jön, felvillannak leszbikus lányok, tanácsadó fiúk, de el is illannak, mint a nyitva hagyott körömlakk-lemosó. Tulajdonképpen nincs történet, csak tingli-tangli, néhány jó tanács meg pár jelenet füvezés.

A romantikus filmek egyvelege adott, van fiú meg lány, barátok meg macsók, meg meleg barátok… és senki nem elégedett, de mindene megvan az életben, tehát már csak a dolgokat kell megkeverni. Csak aztán minden felszínes lesz, Natalie Portman és Ashton Kutcher nem is bír mit kezdeni magával, de egymással sem. Romantika nélkül kellene romantikát játszaniuk, míg a többieknek konfliktus nélkül kellene konfliktálniuk. De a legnagyobb dráma, hogy Adam apja túllövi magát gumibogyószörppel. Tét nélkül azonban nincs igazi győzelem, történet nélkül nincs film.

A Csak szexre kellesz egy nagy lufi, semmi több, esetleg tizenöt éves gimis szereplőkkel és pár musical-betéttel elmenne (persze, kis képzavarral élve, Ashton Kutcher meztelen segge valameddig elviheti a hátán). Remélem, Mr. Reitman, a Szellemirtók 3. jobb lesz.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás